love for ever

Love Me
 
الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 على رأى المثل

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
El.Masry
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 1
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 17/09/2009

مُساهمةموضوع: على رأى المثل   2009-09-17, 4:19 pm

على رأى المثل
ابن الوز عوام
لا ده حتى ابن العالم علام
كلها بقت محسوبية
كلها خلاص بقت وراثة
وخلاص مبقتش فارقة الحاجة الى اسمها الدراسة
ابن الطبيب دكتور وابن المهندس انجنير
ده حتى الاعلامى ابنه بقى فى اعلام
مش قالوها بتوع زمان
ابن الوز عوام
...............................................................................
على رأى المثل
الى يعيش ياما يشوف
والى عاش ياريتُ مشاف
مهُ اكيد من نفسه دلوقتى بيخاف
واكيد برضه بيتحصر
ع الكبير الى اتصَغر
ع الانسان الغالى الى اترخص
ع الى اتمنى يكون اعمى وهو بيشوف
ولسة الى يعيش ياما يشوف
.....................................................................................
على رأى المثل
سكتنالو دخل بحماره
و ياريتُ دخل لوحده
ده دخل معاه صحابه
اشى مسك مصنع واشى مسك شركة وده مسكه هيئة
اسموها عليهم ولاد الخايبة
العيب مش عليه العيب علينا احنا
احنا الى سكتنالوه ورضنالوه
ولما سكتنالو دخل بحماره
.......................................................................................
على رأى المثل
عم عشم مات
مش عم عشم بس ده عم اخلاص وعم تعاون وعم صدق وعم كرم وعم كرامة وعم امانة
كله بيموت ويتحط فى التابوت ويندفن
كل واحد منهم زمنه فات
ومش عم عشم بس الى مات
.......................................................................................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
على رأى المثل
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
love for ever :: القسم الأدبى بجميع ألوانه :: الشعر والخواطر-
انتقل الى: